Tuesday, June 29, 2010

chocolate moist brownies ~ cakey version

saya teringin nak buat julia child punya brownies..
tapi anak dara saya minta buatkan "yang ummi buat dulu2"
dulu2 tu masa mula2 mencuba untuk membakar..
i think i know what she wants..

taaaapiii.. sour cream dah 3 kedai saya pusing = yilek!
last resort.. guna natural yogurt
pepandai sendiri ubah
habih toppingnya rasa masam!
sangat pelik! coklat masam! macam basi jerr..
huhuhuhu..
kena scrap topping sblm bagi anak2 makan.

saya konfius lagi ni..
bukankah plain yogurt ~ = sour cream?
ternyata plain yogurt itu lebih power kemasamannya!

resepi dari fp rinnchan ni saya dah pernah buat 2kali sblm ni
tapi zaman tu belum saya ada digikamek..
itu yang rasa mm.. oke je lah.. buat je lah lagi sekali..
semata2 nak posing & post dlm blog
ciwinya!!! hehe..


brownies sedang posing dlm keadaan sejuk gedi
menampakkan sedikit kepucatan disitu


saya ikut resepi sebijik2 kecuali sour cream diganti dengan yogurt
dan saya guna loyang 10x10 yang dilapik dgn aluminium foil

saya berpendapat (wah! ayat karangan :p)
andaikata sour cream tidak dijumpai,
bolehlah menggunakan plain yogurt sebagai ganti
tetapi hanya dalam kek/ brownies/ baking part sahaja
untuk topping,
lebih sesuai diganti dengan whipping cream/ heavy cream

verdict:
brownies ok. topping ko!
:(

No comments:

Related Posts with Thumbnails