Monday, May 10, 2010

weekend project: brownies in cup & a birthday cake



sekolah anak2 saya join vivapalestina charity bazaar
its on last weekend @bangsar shopping center

saya dah janji utk buat brownies..
saya bangun pd pkl 2am
sbb kena hantar ke sekolah on saturday morning
dapat 3 adunan brownies in muffin cup
packing 8pcs in 1pack.. hanya dapat 13pack..

malamnya saya buat lagi 2 adunan.. dapat lagi 9pack
esoknya (sunday) saya pergi hantar terus ke BSC
saturday afternoon, back from packing brownies @school..
saya prepare frosting red velvet cake
utk birthday adik ipar yg dtg jauh dr perlis..

kek dah siap buat jumaat malam..
syahdu je tgk kek tu.. x tinggi mcm sblm ni..
rasa pun x maveles sgt :(
ntah di mana silap saya..
troubleshoot x jumpa2!



the frosting pulak sangat manja!
sapu 1 layer, masuk fridge 20mins..
sapu another layer, masuk lagi another 20mins!
3 round keluar masuk fridge.. berejam jugakla br siap
lepas tu, bila dah tabur manik2 (apa nama benda kaler2 yg bulat2 tu aa??)
manik2 tu tenggelam & jadik x lawa!!
kes frosting lembik!
syahdu!
:(

dan hari ni rasa mcm nk pengsan!
macammana nk amek order jual kue raya nih??
hehe..

update:
tengah clean-up kertas2 resepi yg bersepah2..
baru saya perasan.. saya guna tepung biasa instead of cake flour!!
padanla kek x tinggi.. terlebih tepung, terkurang garam & bp!

btw, saya jmpa red velvet cake jual di bsc
harganya RM94 for 9inch cake!
pergh! mahal berapi!!!

No comments:

Related Posts with Thumbnails