Thursday, April 22, 2010

blueberry cake ~ a birthday cake



saya buat kek ni semalam..
pagi tadi baru buat frosting..
sampai menjilat jari! (bukan jilat kek aa..)
sampai batal puasa saya! huhuhu..

tengah2 kek tu saya letak adunan blueberry dan fresh cream
hiasan atas tu ish.. hopeless sungguh!
macam gelenyarr jah!
harap2 adik saya tak kesah.. huhuhu..

resepi kek dicedok dari allrecipes.com
yang saya dah pernah cuba buat sebelum ni..
yang telah menghasilkan gunung berapi meletup!
:p

kali ni frosting saya guna non-dairy whip topping
(rasanya orang sebut juga sebagai fresh cream.. saya kurang arif)
ilmu dari kelas chef noraini @anizbakingcenter
barulah saya tahu.. yang mana satu topping yang digunakan utk kek
celik mata dah sikit ;) alhamdulillah..

tapi saya tak pukul sampai dia betul2 kembang..
sebab mixer yang cinoni perlukan masa ~ 30min
dan saya kesuntukan masa!!

tapi saya suka!!!
sebab rasa mcm dah boleh kontrol tangan pipe bunga keliling kek tu..
kebiasaan saya dengar.. orang sebut rosette..
saya buat bunga hantam-sajala-labu-janji ada bentuk
:p

No comments:

Related Posts with Thumbnails