Monday, April 26, 2010

mango cheesecake trifle

amacam bunyi tajuk?

ada gegarkah?
:p


hari jumaat malam yang lalu..
saya buat japanese soft cotton cheesecake

semasa proses mengasingkan telur..
saya dah rasa macam jiwa kacau..
sebab ada seto-ek (sikit sgt) telur kuning
tercampur dalam adunan telur putih..


nak ganti lain.. telur dah habis!!
tiada pilihan.. saya terpaksa teruskan jua..
hasilnya.. putih telur tu pukul sejam pun tak kembang2!!
letih menunggu.. saya teruskan juga..
maka hasilnya.. kek bantat!
nangissssss!!!!!!!!





ciskek pendek, padat dan tak gebu! huhuhu..

namun, saya tidak kuciwa..
puas saya fikir..
cara2 utk upcycle kek bantat itu!
idea datang bila belek resepi trifle dlm joyofbaking


maka hasilnya..
mango cheesecake trifle!
weeehu!





layer bawah sekali: ciskek bantat yg dihiris nipis2
layer tengah: buah mempelam yang didadu kecil (ada jugak yg sy letak jem stoberi)
layer atas: whipping cream (akibat kesuntukan masa.. sy guna ready made whipping cream)




yg ini.. layer tengah adalah jem stoberi kurang manis
kena pulak dgn jus oren.. memang masam melompat!!!
tapi sebab ada whipping cream yg creamy..
kembali nyaman bila memakannya..
:p





nota:
slps susun ciskek tu curahkan sesudu jus oren utk membasahkan kek dan sebagai menambah perisa

verdict:
pueh ati den!

No comments:

Related Posts with Thumbnails