Monday, July 26, 2010

lovescool's matcha cookies

tak ramai orang yg suka air green tea
tapi saya sangat suka!!!
sampai mengidam ice blended green tea :p
saya akui.. rasanya agak pelik
tapi taste bud saya terjemahkannya sbg satu nikmat
pelikkah?

mungkin tidak..
sebab saya jumpa banyak resepi baking using matcha (a green tea powder)
saya masih ada matcha hadiah teman sepejabat tahun lepas..
kalau buat air.. guna hujung2 sudu saja.. entah bila nak habis..
bila jumpa resepi baking.. puas hati.. sekali guna 1sdb!

saya cuba buat cookies ni..
saya sangat suka!!!! rasa mcm ice blended green tea!
but in cookies form.. ;)
tapi rasanya kalau jamu orang masa raya nanti..
mau kena sediakan besen utk org muntah siap2! haha!


warna tupai2 tu very light green sebenarnya..

note to self:
go get a decent cookie cutter please!
apa kekdahla beli ikea punya animal cookie cutter tu..
haish!

No comments:

Related Posts with Thumbnails