Friday, December 24, 2010

speedy chocolate muffins

the speedy turn slowy!
kes bakar tak cukup time..
dah setel posing baru perasan..
eh! masih lembikla! hahaha..
off you go into the oven again..



asal-asalan nak posto ke academic affairs
akhir-akhiran tak kesampaian
akibat kesibukan yang nyaris-tak-cukup-nafas
dah bukan rezeki mereka..

anyway, this speedy turn slowy choc muffins
is so very sedap! so very lembut! so can eat a lot because not-so-manis
thank you anie!!!

sumber: me te aroha
bahan2:
  • 250g tepung
  • 2sdk double-acting baking powder
  • 1/2sdk garam
  • 25g serbuk koko
  • 125g gula castor (dah dikurangkan ikut sukatan anie)
  • 175ml susu
  • 100ml sunflower oil (anie guna melted butter, saya guna minyak jagung)
  • 2biji telur, dipukul sedikit
  • 1-2sdk vanilla
  • 75g choc chips
tatacara:
  1. panaskan oven 170C dan lapik loyang muffin dgn kertas cawan.
  2. ayak bahan2 kering: tepung, baking powder, garam dan serbuk koko.
  3. masukkan bahan2 basah: susu, minyak, telur, vanilla dan choc chips. gaul sebati perlahan2.
  4. sudukan kedalam kertas cawan dan bakar lebihkurang 20minit.
nota:
saya ikut anie.. tabur choc chips sebelum bakar.
rasanya sesuai kalau ditukar nama jadi choc chips muffins ;)
kan anie?
:D



4 comments:

zarin said...

cantik muffin cup tu..i ni kalau buat muffin, tkleh buat dlm bekas besar mcm tu...tk habis dong...kihkih pelik kan tapi kalau buat dlm bekas kecik boleh plak berkali kali makan tp kalau bekas besar tk habis hihi

mrs plain-june said...

my friend yg tlg belikan tu (from bwy).. yg tu kecik sebenarnya.. just muat2-sendat oreo je kat tapak dia..

Anie said...

Plain-June.....

Jeles arh I dgn muffin cases yg kiut2 yg takde dijual dkt sini :( Kalau ada pun mahal sgt lah...syg nak bli mahal2 lepas tu dibuang. 25 pcs for $9...tak jadi bli biler tgk harga mcm gitu...huhuhu.

Hehehez...nasib baik u dpt slamatkan muffins tu semua...kalau tak mmg rugi lah, sedap dan gebu. I like ;)

mrs plain-june said...

anie.. i bought that muffin case rm10 for 100pcs.. i think! ke.. murah lagi? bila2 dtg kl i belikan utk u, nak?

Related Posts with Thumbnails